Karol jest o 6 lat starszy od Oli. Cztery lata temu karol byl 2 razy starszy od Oli. Ile lat ma karol a ile ola ?

uklady równan.. musze to ułozyc.. pomozcie !

a jakby sie jeszcze chciało to

w klasie liczacej 25 uczniow stosunek liczby dziewczat do liczny chlopcow wynosi 2:3. ile dziewczat jest w tej kalsie

2

Odpowiedzi

2010-02-14T21:21:54+01:00
X-wiek Karola
y-wiek Oli
x=y+6
x-4=2(y-4)
x=y+6
y+6-4=2y-8
x=y+6
2+8=2y-y
x=y+6
10=y
x=10+6
x=16
y=10
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T21:27:30+01:00
X- wiek Karola
y- wiek Oli

x-4= 2( y-4)
x= y + 6

y + 6 - 4= 2y -8
y - 2y = -8 -6 +4
-1y = -10
y = 10
x= 10 +6
x= 16
odp. Karol ma 16 lat a Ola 10.

zad.2
2+ 3 =5

5 ----- 25
2 ----- x
x= 2 *25 ÷5
x= 10
odp. w klasie jest 10 dziewcząt.
37 4 37