Odpowiedzi

2010-02-14T21:27:17+01:00
Zad 1.
(2 2\3 : (-4,8)) + 5\9

Zad 2.
1,2 * 2 1\3 + 6\7*1 1\6

14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:29:43+01:00
4/8 to ½ (bo połowa)

2⅔ / (-½) + 5/9 = 8/3 / (-½) + 5/9 = 8/3 * (-2/1) + 5/9 = 16/3 + 5/9 = 48/9 + 5/9 = 53/9 = 5,(8)

½ * 2⅓ + 6/7 * 1⅙ = ½ * 7/3 + 6/7 * 7/6 = 7/9 + 1 = 1 7/9
17 3 17
2010-02-14T21:36:35+01:00

* mnożenie
: dzielenie

zadanie 1.

[2 2/3 : (-4.8)] + 5/9 = 8/3 : (-48/10) + 5/9 = 8/3 * (- 10/48) + 5/9 = 10/18{poskróceniu} + 5/9 = 10/18 + 10/18 = 20/18 = 10/9 = 1 1/9

Zadanie 2.

(1.2 * 2 1/3) + (6/7 * 1/6) = ( 12/10 * 7/3) + 1/7{poskróceniu} = 28/10{poskróceniu} + 1/7 = 196/70 + 10/70 {sprowadzamyDoWspólnegoMianownika} = 206/70 = 103/35 = 2 33/35
19 4 19