Suma licznika i mianownika pewnego ułamka wychodzi 8. Znajdz ten ulamek jesli jego mianownik jest 2 razy wiekszy od licznika.



w klasie liczacej 25 uczniow stosunek liczby dziewczat do liczny chlopcow wynosi 2:3. ile dziewczat jest w tej kalsie .

(uklady rownan)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T21:30:32+01:00
Mianownik-x+2
Licznik-x
x+x+2=8
2x=8-2
2x=6
1x=3
Mianownik 3+2=5
Licznik 3

2+ 3 =5

5 ----- 25
2 ----- x
x= 2 *25 ÷5
x= 10
odp. w klasie jest 10 dziewcząt.

1 5 1
2010-02-14T21:33:00+01:00
Zad 1

x + 2x = 8
x + 2x = 3x
3x = 8
8 / 3 = 2,(6)

25 = 2/3 + 1/3
25 / 3 = 8
8*2 = 16

W tej klasie jest 16 dziewcząt.