Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:47:07+01:00
A)x(x+5)=0 => x=0 lub x=-5
b)2x(x-3) => x=0 lub x=3
c)(x-1)(x+1) => x=1 lub x=-1
d)(x-√7)(x+√7) => x=√7 lub x=-√7
2010-02-14T21:48:52+01:00
A) x²+5x=0 |-5x
x²=-5x |/x
x=-5

b) 2x²-6x=0 |+6x
2x²=6x |/2x
x=3

c) x²-1=0 |+1
x²=1 |√
x=√1
x=1

d) x²-7=0 |+7
x²=7 |√
x=√7 (jest liczbą niewymierną)
1 3 1
2010-02-14T21:51:09+01:00
A)
x²+5x=0
x²=-5x /x
x=-5
b)
2x²-6x=0
2x²=6x /2x
x=3
c)
x²-1=0
x²=1
x=√1
d)
x²-7=0
x²=7
x=√7