Odpowiedzi

2009-10-12T22:51:30+02:00
Rozmnażanie wegetatywne, forma rozmnażania bezpłciowego występująca u roślin, polega na tworzeniu całego organizmu z części rośliny; odbywa się za pośrednictwem różnych tworów - np. rozłogów, rozmnóżek, bulw, kłączy, cebul i odrostów, a także poprzez podziały poprzeczne lub podłużne komórki lub fragmentację organizmu macierzystego.
Rozmnażanie bezpłciowe, u roślin, mianem tym określa się rozmnażanie przy pomocy zarodników (spor), występujące u roślin zarodnikowych (glony, mszaki i paprotniki).
Zarodniki, które mogą być ruchliwe (zoospory) - zaopatrzone w witkę, bądź nieruchliwe (aplanospory) powstają w zarodniach w wyniku podziałów mejotycznych (mejoza) komórek tkanki zarodnikotwórczej.
U zwierząt rozmnażanie bezpłciowe występuje u niższych zwierząt, tj. gąbki, pierwotniaki, czy jamochłony i polega na podziale poprzecznym lub podłużnym organizmu, w wyniku którego powstają nowe organizmy, które następnie rozwijają się rozrastają.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T22:55:57+02:00
Jest to rozmnażanie bezpłuciowe,dzięki czemu wynikiem jest identyczny organizm.