Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:47:58+01:00
100%-5
10%-x
100x=10x5
100x=50
x=50:100
x=0,5

10% to 50groszy

5zł-0,5zł=4,5zł

90%-4,5zł
100%-x
90x=100x4,5
90x=450
x=450:90
x=5

Odp:Poprzednią cenę kostki podniesiono o 5%
2010-02-14T21:48:22+01:00
Obnizono o 10%= 4,50
podwyzszono do 5 zl =20%
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T21:51:55+01:00
5- 10%*5= 5-0,1 *5= 5- 0,5= 4,5
4,5 ------ 100 %
0,5 ------ x
x= 0,5 * 100 % ÷ 4,5
x= 11,11 %
odp. cenę masła podniesiono o 11,11 %
1 1 1