Proszę na Dziś.
1. Ile trzeba zapłacić za energie elektryczną pobieraną przez suszarkę do włosów w czasie 10 min jej pracy. Moc suszarki
wynosi 2000W.
2. Przez żarówkę o Rezystancji 0,4 k R płynie prąd o natężeniu
0,55 A. Jaka jest moc żarówki?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T22:14:09+01:00
1. Eel = P × t
Eel - energia elektryczna
P - moc
t - czas

Eel = 2000W × 10 min
Eel = 2kW × ⅙ h
Eel = ⅓ kWh
koszt 1kWh = 60gr = 0,6 zł
⅓kWh × 0,6 zł = 0,2 zł = 20 gr
Płaci się 20 gr ;)

2. P = U × I
U - napięcie
I - natężenie
I = 0, 55 A

U = R × I
R = 0,4 kOm = 400 om
U = 400 om × 0,55 A
U = 220 V

P = 220V × 0,55 A
P = 121 W
Moc to 121 W.

Pozdrawiam ;)
4 5 4
2010-02-14T22:18:47+01:00
Moc
P=R×I²
R=0,4koma=400omów opór żarówki
I=0,55 prąd płynący przez żarówkę
P=400×0,55²=121W
---------------------------------------------------
1 kWh = 1*1000*W*60*60*s = 3 600 000 Ws
cena za 1kWh=60gr
10min=1/6godz
2000W×1/6=0,3333kWh×0,6=20gr
1 5 1