Odpowiedzi

2010-02-15T11:12:27+01:00
1. Najmniejsza, wewnętrzna średnica lufy w broni głatkolufowej. (KALIBER) - B
2. Rodzaj broni lub egzotyczny owoc. (GRANAT) - R
3. Może być przenikliwe lub cieplne. (PROMIENIOWANE) - O
4. ... jądrowa, chemiczna, biologiczna. (BROŃ) - Ń
5. Część atomu. (JĄDRO) - J
6. W schemacie bomby jądrowej jednofazowej można wyróżnić ładunek ... . (MIOTAJĄCY) - Ą
7. Fala ...- główny czynnik rażenia wybuchy jądrowego. (UDERZENIOWA) - D
8. Półpłynny środek zapalający o temperaturze spalania około 1600ºC. (PIROŻEL) - R
9. Bojowy środek zapalający lub cząsteczka elementarna wchodząca w skład atomu. (ELEKTRON) - O
10. Broń biologiczna to broń ... rażenia. (MASOWEGO) - W
11. „Czwarty stan materii”. (PLAZMA) - A
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T11:24:26+01:00
KIEŁBASIANY B
IPR R
HIROSZIMA O
BROŃ Ń
CHLOR C
CHOLERA H
PROMIENIOWANIE E
GAMMA M
DRAŻNIĄCE I
PESTYCYDY C
DUSZĄCE Z
NEUTRONOWA N
FAZOWA A


PYTANIA
jad..... - używany jako broń biologiczna pochodzenia bakteryjnego
tam po raz pierwszy użyto broni jądrowej
jedno z miast na które podczas II wojny światowej spadły bomby jądrowej
może być biologiczna, jądrowa lub chemiczna
składnik broni biologicznej jest także w basenach
jedna z chorób jej wirusy zaliczane są do broni chemicznej
może być alfa lub beta. występuje przy broni jądrowej
jedno z promieniowań ale nie alfa
jeden ze środków broni chemicznej wywołuje silny kaszel i łzawienie
jeden ze składników broni chemicznej. Jest tez w nawozach
broń chemiczna wywołująca obrzęk płuc
jeden z rodzai broni jądrowej
broń jądrowa może być: jedno- dwu- lub trój- .......

pytania do krzyżówki są po kolei tak jak hasła w krzyżówce.
8 3 8