Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T22:05:34+01:00
5% z 80g=0,05×80g=4g
było soli 80g-4g=76g
było wody 76g+20g=96g
teraz jest tyle wody po dolaniu +4g soli=100g ma nowy roztwór 100g=100%
4g=x%
x=4×100:100=4%
odp.stężenie bedzie wynosiło 4%
2010-02-14T22:09:43+01:00
5% = 0,05
80 * 0,05 = 4g
80 g + 20g = 100g
4g : 100g * 100 % = 4%

Prosze o naj :p
Jeśli nie rozumiesz lub nie wiesz jak to zrobiłem to napisz :p
2010-02-14T22:24:31+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Do 80 g solanki o stężeniu 5% dolano 20 g wody. Oblicz stężenie roztworu.
Z def. stęż procent.
5g soli-----100g solanki
xg soli------80g solanki
x=5*80/100
x=4g soli
Dolewam 20g wody, więc
4g soli------100g solanki(80g+20g)
JEST TO ROZTWÓR 4%
1 5 1