Odpowiedzi

2010-02-14T22:18:44+01:00
Reakcje redoks maja praktyczne zastosowanie w procesach zachodzacych w zyciu codziennym jak i w przyrodzie. Np. procesy zachodzace w ogniwach dzieki, ktorym mozemy uzywac, korzystac z: odtwarzaczy MP3 itp., latarek, telefonow komorkowych. Reakcje redoks sa bardzo wazne w przemianach odbywajacych sie w organizmach zwierzecych i roslinnych. Np; fotosynteza.
:)
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T22:24:31+01:00
-Reakcje redox ma szerokie zastosowanie w przemyśle, głownie metalurgicznym.
-Zachodzenie procesu redoks jest niezbędne dla przepływu prądu. Proces ładowania akumulatora (ogniwa odwracalnego) jest procesem elektrolizy, czyli reakcji chemicznych.

-Reakcje utleniania – redukcji odgrywają bardzo ważną role zarówno w całej przyrodzie ożywionej, jak i nieożywionej.
Wiele jest ważne w naszym życiu, np.: spalanie węgla, gazu ziemnego, paliw płynnych.

-Podstawa wielu procesów zachodzących w organizmach, np.: fotosyntezy czy oddychania.



11 4 11