Odpowiedzi

2010-02-14T22:26:23+01:00
X-ilość kawałków o długości 0,3
y-ilość kawałków o długości 0,5
x+y=15 /*(-5)
0,3x+0,5y=4,9 /*10

-5x-5y=-75
3x+5y=49

-2x=-26
2x=26
x=13

x+y=15
x=13
y=15-13
y=2
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T22:26:40+01:00
Pręt o długości 4,9m rozcięto na 15 kawałków o długościach:0,3m i 0,5. Ile uzyskano kawałków każdego rodzaju?

x-pręt o długości 0,3
y-pręt o długości 0,5

x+y=15
0,3x+0,5y=4,9

x=15-y
0,3*(15-y)+0,5y=4,9
4,5-0,3y+0,5y=4,9
0,2y=0,4
y=2

x=15-2
x=13

uzyskano
13 kawałków po 0,3m
2 kawałki po 0,5m
4 5 4
2010-02-14T22:27:49+01:00
X- ilość kawałków 0,3m
y- ilość kawałków 0,5m

np.

x* 0,3+ y* 0,5= 4,9
x+y= 15

y= 15- x

x*0.3+ (15- y)* 0,5= 4,9
0,3x+ 7,5- 0,5x= 4,9
-0,2x= -2,6
x= 13

y=15- 13= 2

Odp: Uzyskano 13* 0,3m i 2* 0,5m.
2 3 2