Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T22:26:19+01:00
Dane:
a - długość ramienia i krótszej podstawy
b- długość dłuższej podstawy
Ob=27 cm
Szukane:
długość ramienia. ?
Rozwiązanie:
b/a=3/2
3a=2b
a=2b/3
Ob=3a+b
3a+b=27
postawiamy za a
3*(2b/3)+b=27
2b+b=27
3b=27
b=9
a=2b/3=18/3=6
Odp:Długość ramienia wynosi 6 cm
36 3 36
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T22:30:07+01:00
X - dl krótszej podstawy
y - dl dłuższej podstawy


3x + y = 27
2y = 3x

x=6
y=9

odp. Długość ramienia wynosi 6 cm.
55 2 55