Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T22:42:43+01:00
Siłę F rozkładamy na dwie składowe. Interesuje nas tylko siła działająca w kierunku poziomym a wię mamy :
sin 30 * F = 433 N
F1= 433N

1 km = 1000m

więc teraz liczymy pracę :
W = F * s
W= 433000J
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T22:51:08+01:00
Witam
dane: F=500N, a=30*, s=1km, cos30* = 0,866
szukane: W

Jeśli układ porusza się ruchem jednostajnym, to oznacza to, że siła tarcia T
jest równoważona przez siłę ciągnącą Fcosa wykonującą pracę W przeciw
sile T.
W = F*s*cosa = 500N*1000m*0,866 = 433 000 J = 433 kJ

...................pozdrawiam
3 3 3