Odpowiedzi

2010-02-14T22:50:59+01:00
X- ilość soku 20%
y- ilość soku 60 %

x+ y= 1
20%x+ 60%y= 32%
x= 1-y
20/100x- 20/100y+ 60/100y= 32/100

12/100= 40/100y
y= 0,3l
x= 1l- 0,3l= 0,7l

Odp: Należy wziąć 0,3l soku 20% i 0,7 l soku 60%.


5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T22:53:26+01:00
X- sok 20-sto procentowy
y- sok 60- cio procentowy

0,2x + 0,6y = 0,32
x+y = 1

x= 1-y

0,2 (1-y) + 0,6y = 0,32
0,2 - 0,2y + 0,6y = 0,32
0,4y = 0,12 || :0,4
y= 0,3l
x= 1- 0,3
x= 0,7l
odp. Należy zmieszać 0,7 l soku 20-sto procentowego z 0,3 l soku 60-cio procentowego alby otrzymać litr soku 32-dwu procentowego.
6 2 6