Odpowiedzi

2009-10-12T18:07:39+02:00
Do najważniejszych grup związków nieorganicznych należą: tlenki, kwasy, wodorotlenki, sole i wodorki, ale w tej grupie znajdują się również: azotany, borany, bromki, chlorany, chlorki, chromiany, cyjanki, fosforany, krzemiany, manganiany, siarczany, tiosiarczany, węglany, wodorowęglany, sole złożone. Znajdują one szeroki zakres zastosowania w życiu człowieka. Związki nieorganiczne są b. rozpowszechnione w przyrodzie (skorupa ziemska jest zbud. gł. z glinokrzemianów i krzemianów); zarówno wiele naturalnych, jak i otrzymywanych syntetycznie związków nieorganicznych znajduje szerokie zastosowanie, m.in. w przemyśle, technice, rolnictwie, medycynie.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T18:10:10+02:00
Kwas azotowy jest odczynnikiem często stosowanym w najrozmaitszych pracach laboratoryjnych.
w chemii analitycznej jako środek utleniający i do rozpuszczania metali

Na skalę techniczną duże ilości kwasu azotowego zużywa się do:
a) produkcji azotanów będących nawozami sztucznymi [Ca(NO3)2 NH4NO3]
b) produkcji materiałów wybuchowych (np. trinitrotoluenu)
c) nitrowania związków organicznych
d) produkcji azotanów srebra dla przemysłu fotograficznego
e) oczyszczania powierzchni metali
f) produkcji paliw rakietowych
g) produkcji środków farmaceutycznych
h) produkcji barwników
14 4 14
2009-10-12T18:12:10+02:00
Kwas azotowy 5 stosuje sie w chemii organicznej do nitro ;)
i w chemi analitycznej jako srodek rozkladajacy substancje organiczne na nieorganiczne
mozna zrobci z niego lATWO rozpuszczalnbe sole azotany
esty i zwiazki nitrowe kwas azotowy jest konieczny do reakcji ksantoproteinowej – czyli reakcji charakterystycznej białek ( scinanie sie bialek)
w przemysle farmaceutycznym
do oczyszczania powierzchni metali
do wytworzenia RDX
skaldnik paliw rakietowych ;)
msyle ze to wszystko :)
5 3 5