1 zadanie:

Ile samochodów należałoby umyć,aby zysk wyniósł co najmniej 2000zł?Ile czasu zajmie umycie tylu samochodów?


2 zadanie:

Za 15 kompletów dresów i 24 piłki szkoła zapłaciła 3069zł.Jedna piłka kosztowała 56zł.Ile kosztował komplet dresów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T00:59:15+01:00
2 zadanie:

Za 15 kompletów dresów i 24 piłki szkoła zapłaciła 3069zł.Jedna piłka kosztowała 56zł.Ile kosztował komplet dresów?

x-dresy
y-piłki

15x+24y=3069zł
15x+24* 56zł=3069zł
15x+1344=3069
15x=1725/15
x=115zł

odp. komplet dresów kosztował 115 zł.
2010-02-15T06:31:49+01:00
Zad.2
24 piłki razy 56zł = 1344zł
3069-1344=1725
1725 dzielone na 15 = 115zł
Odp.Komplet dresów kosztował 115 zł.
1 1 1