Na mapach w skali 1:4 000 000 przedstawiono Kanał Panamski i Kanał Sueski.

a) Oblicz rzeczywistą długośc Kanału Panamskiego, jeżeli na mapie jego długośc wynosi 2 c.

b) Oblicz, jaką długośc ma na mapie Kanał Sueski, jeżeli w rzeczywistości jego długośc wynosi 161 km.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T18:19:50+02:00
A)

1cm-4000000cm
2cm-8000000cm
2cm-80km

b)

161km=16100000cm
16100000cm:4000000cm=4.025cm
2009-10-12T18:30:08+02:00
A) 4000000cm-4000m-4km-1cm
czyli jeden cm to 4 km.2cm-2*4=8km.

161/4=40.25cm
2009-10-12T18:47:41+02:00
A) 1 cm - 40 km
2 x 40 = 80 km

b) 161 km - 16100000 cm
16100000 : 4000000 = 4,025 = (dopełnić) 4 cm

;))