Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T09:45:08+01:00
Dane:
30 g 30-procentowego
40 g 20-procentowego roztworu wodorotlenku potasu.
Szukane:
Cp=?
Rozwiązanie;
ms - masa substancji
mr - masa roztworu
mr=30+40
mr=70 [g]
ms=0,3*30+0,4*20
ms=9+8
ms=17 [g]
Cp%=100* ms/mr
Cp%=100* 17/70
Cp%=100*0,24
Cp%≈24%
Odp:Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 24%.
1 5 1
2010-02-15T09:45:20+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
30g subst.-----100g roztworu
xg subst.------30g roztworu1(mr1)
x=30*30/100
x1=9g ubstancji

Z def. stęż. procent.
20g subst.-----100g roztworu
xg subst.------40g roztworu2 (mr2)
x=20*40/100
x2=8g ubstancji
x=x1+x2
x=9+8
x=17g substancji

mr=mr1+mr2
mr=30+40
mr=70g

Cp=ms*100%/mr
Cp=17*100/70
Cp=24,28%
2 5 2