Romek chce kupić akwarium w którym powinno zmieścić się przynajmniej 70 litrów wody . W sklepie są do wyboru dwa akwaria w kształcie prostopadłościanu : jedno jest o wymiarach 50cm , 40cm i 30cm oraz drugie o wymiarach 50cm , 30cm i 60cm . Które akwarium powinien wybrać Romek ?

Rozwiązujcie potrzebuje na środe

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T10:21:25+01:00
V=abc
gdzie abc są długościami krawędzi prostopadłościanu odpowiednio krawędzi podstawy (dłuższej i krótszej) oraz wysokości

V1= 50*40*30 = 60000 cm3 = 60l
V2= 50*30*60 = 90000cm3 = 90l
ponieważ:
1l=1dm3
1dm3=1000cm3

Romek powinien kupić drugie akwarium
5 4 5
2010-02-15T10:21:36+01:00
1 akwarium

a=50cm
b=40cm
c=30cm

2 akwarium
a=50cm
b=60cm
c=30cm

należy obliczyć objętość
skoro v=a×b×c
to v1=50×40÷30=60000cm³
v2=50×30×60=90000cm³

1dm³=1000cm³
1l=1dm³

60000cm³=60dm³=60l
90000cm³=90dm³=90l

60l>70l-nie może go kupić
90l>70l-może go kupić
6 4 6
2010-02-15T10:29:09+01:00
50*40=2000
2000*30=60000
pierwsze akwarium ma 60 000 cm³
60 000 cm³=60l

50*30=1500
1500*60=90000
drugie akwarium ma 90 000 cm³
90 000 cm³ = 90l

musi kupic większe akwarium
5 4 5