1. Wojtek pokonał 6000m w czasie 1 godziny, a Ryszard 1,2km w 12 minut. Jaką odległość przebywał każdy z chłopców w czasie 5 minut?
2. Na pomalowanie sześciennej bryły zużyto 4,5 puszki farby. Oblicz długość krawędzi sześcianu, jeśli jedna puszka starcza na pomalowanie 12m² powierzchni.
3. Stefan zapłacił za dwie książki 30zł. Jaka jest cena jednej książki, jeśli jedna jest połowę droższa od drugiej?
4. Kurtka po obniżce o 1/10 kosztuje 630 zł. Oblicz cenę kurtki przed obniżką.
5. Pani Kowalska planuje zakup firan do ozdobienia trzech okien - każde o szerokości 1,6m. Ile metrów firany powinna kupić pani Kowalska, jeżeli na jedno okno potrzeba 2,5 razy większą długość niż szerokość?

2

Odpowiedzi

2010-02-15T10:21:12+01:00
6000m/1h = 6000m/60min = 100m/1min
stąd 5*100 = 500m w ciągu 5 min

1,2m/12min = 0,1m /1min
stąd 5*0,1 = 0,5m w ciągu 5 min
--------------------------------------------------
Jeśli ten zapis 1,2 oznacza km to rozwiązanie wygląda tak:
1,2km/12min = 1200m/12min = 100m/1min
stąd 5*100 = 500m w ciągu minuty

niestety wiem tylko to jedno ale mysle ze pomogłam
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T10:49:41+01:00
1.
6000m - 60min
60/5 = 12
6000 / 12 = 500 m
Wojtek w czasie 5 minut przebędzie 500m
1200m - 12min
12 / 5 = 2,4
1200 / 2,4 = 500
Ryszard w czasie 5 minut pokona 500m
Odp.: Chłopcy przebędą tę samoą drogę w czasie 5 minut.

3.
x - jedna książka
Y - druga książka
x + y = 30
30 / 2 = 15
15 / 2 = 7,5
15 + 7,5 = 22,5
x = 7,5
y = 22,5


5.
16, * 3 = 4,8
4,8 * 2,5 = 12
Odp.:Pani Kowalska powinna kupić 12 m firany.





1 2 1