Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T10:58:50+01:00
Oblicz liczbe , ktorej
a) 31 % wynosi 124
b) 2,4 % wynosi 30
c) 140 % wynosi 175

a) 0,31 *x = 124 | :0,31
x = 124 : 0,31
x = 400
B) 0,024 * x = 30
x = 30 : 0,024
x = 1250
C) 1,40 * x = 175
x = 175 : 1,4
x = 125


Oblicz :
a) 40⁴ = 2560000
b) 0,3⁵ = 0,00243
c) (-8)² = 64
d)(⅔)⁴ = 16/81
e) (-1⅓)³ = (-4/3)³ = -64/27
f) -2½² = -5/2 = 25/4
g) 2⁻⁵ = 1/32
h) (1½)⁻⁴ = 3/2⁻⁴ = 16/81
i) 1,1³ = 1,331
3 5 3
2010-02-15T11:02:59+01:00
A) 31 % wynosi 124
100% = x
12400\31= 400

b) 2,4 % wynosi 30
100% = x
30000\2,4 = 12,500

c) 140 % wynosi 175
100% = x
17500\140=125

Oblicz :
a) 40⁴=2560000
b) 0,3⁵=0,00243
c) (-8)²=64
d)(⅔)⁴=16/81
e) (-1⅓)³=-64/27=-2 10/27
f) -2½²=25/4
g) 2⁻⁵=1/32
h) (1½)⁻⁴=16/81
i) 1,1³=1,331
2 3 2