1. przy wejsciu Doliny Koscieliskiej jest drogowskaz: (schronisko Omat 2godz.) .
Od miejsca , gdzie umieszczono znak , do schroniska Ornak jest 9 kilometrow .
Jaka przewidziano srednia szybkosc poruszania sie po tej dolinie ?

2. Janek i Kasia przeszli 9 kilometrowa doline Ornak w ciagu 1 godz. i 10 minut .
Z jaka srednia szybkoscia poruszali sie ? .

3

Odpowiedzi

2010-02-15T11:37:25+01:00
1. v = s/t
s = 9km, t 2h.
v=9/2 [km/h]

2.
s=9km=9000m
t = 70' = 4200s
v= s/t = 90/42=15/7 m/s = 54/7 km/h
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T11:39:24+01:00
1. przy wejściu Doliny Kościeliskiej jest drogowskaz: (schronisko Omat 2godz.) .
Od miejsca , gdzie umieszczono znak , do schroniska Ornak jest 9 kilometrów .
Jaka przewidziano średnia szybkość poruszania się po tej dolinie ?

2godz to 9km
czyli 1godz to 9/2km
średnia prędkość 4,5km/h

2. Janek i Kasia przeszli 9 kilometrowa dolinę Ornak w ciągu 1 godz. i 10 minut .
Z jaka średnia szybkością poruszali się ? .
9km to 70min
x w 60min
x=9*60/70
x=około 7,7km/h
średnia prędkość 7,7km/h
2 4 2
2010-02-15T11:40:13+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. przy wejsciu Doliny Koscieliskiej jest drogowskaz: (schronisko Omat 2godz.) .
Od miejsca , gdzie umieszczono znak , do schroniska Ornak jest 9 kilometrow .
Jaka przewidziano srednia szybkosc poruszania sie po tej dolinie ?
9km-----2h
xkm-----1h
x=9/2
x=4,5 km/h

2. Janek i Kasia przeszli 9 kilometrowa doline Ornak w ciagu 1 godz. i 10 minut .
Z jaka srednia szybkoscia poruszali sie ? .
9km-----70 min
xkm-----60min(1h)
x=9*60/70
x=7,7km/h
3 5 3