Odpowiedzi

2010-02-15T11:49:45+01:00
Suma katow w trojkacie to 180 stopni

9-180
5-x
x= 100

9-180
3-x

x=60

katy maja kolejno 100, 60 i 20 stopni
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T11:49:49+01:00
I 5x
II 3x
III x

5x+3x+x=180
9x=180 |:9
x=20

I 20*5=100 stopni
II 3*20=60 stopni
III 20 stopni
5 5 5
2010-02-15T11:59:36+01:00
(suma katow wewnętrznych w trojkacie wynosi 180 stopni)
9-180
5-x
x= 100

9-180
3-x

x=60
Odp.:Miary kątów wynoszą kolejno 100 , 20 , 60.

mam nadzieję że pomogłam :-)