Odżywkę witaminową należy spożyć w postaci koktajlu sporządzonego w stosunku 35 g odżywki do 100 ml mleka .Ile łyżeczek odżywki musisz wsypać do 0,5 litra mleka , jeśli jedna łyżeczka mieści około 5 g odżywki ?

Bez obliczeń zgłaszam spam !

3

Odpowiedzi

2010-02-15T12:05:54+01:00
35/5 = 7 łyzeczek na 100 ml mleka

7-100ml
x łyzeczek - 500

x=35 łyzeczek

Pozdrawiam :)
61 3 61
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T12:08:01+01:00
35g --------- 100 ml
x ----------- 500ml (0.5l)
x=(35 razy 500) :100
x=175 (g)


175 g : 5 g (bo tyle wynosi jedna lyzeczka) = 35 ( 35 łyżeczek, nie gram)


65 3 65
2010-02-15T12:08:45+01:00
1l=100ml
0,5l=50ml

35g - 100ml
xg- 50ml
100x=35×50
100x=1750
x=17,5 g

17,5÷5=3,5 łyżeczki odżywki
38 3 38