1. Na mapie szlak do schroniska Ornak ma 4,5 cm dlugosci, w terenie 9km.
W jakiej skali została wykonana ta mapa ? .


2. Za wejscie na teren Tatrzanskiego Parku Narodowego Janek i Kasia zapłacili po 1,80 zl ., byly to bilety ulgowe . Bilety narmalne sa drozsze o 50 % od biletow ulgowych .
a) Ile kosztuje bilet normalny ?.
b) Oblicz , ile zlotych za wejscie na teren Tatrzanskiego Parku Narodowego zapłaci grupa osob , jezeli piecioro sposrod z nich korzysta z oplaty ulgowej , a pietnascie osob z narmalnej .


pleasee <> . ;p

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T12:11:52+01:00
1.na mapie-4,5cm
w terenie 9 km= 9000m=900000cm
900000cm/4,5cm=200000
skala 1:200000

2.
a)
bilet ulgowy=1,8
bilet normalny= 1,8*0,5= 0,9 1,8+0,9=2,7
b)
5*1,8+15*2,7=9+40,5= 49,5
3 5 3
2010-02-15T12:12:13+01:00
1)
4,5cm
9km=9000m=900000cm
900000:4,5=200000
skala 1:20000

2)
1,8-bilet ulgowy
a)1,80zl+0,90zl=2,70zl-bilet normalny
b)5×1,80zl+15×2,70zl=9+40,50zl=49,50zl
2 5 2
2010-02-15T12:14:38+01:00
1. 4,5 cm - 9 km I: 4,5 (obustronnie podzielone przez 4,5)
1 cm - 2 km
1 cm - 200000 cm
1:200000

2.
a) 100% - 1,8
150% - x
x=150% x 1,8 / 100%
x=270% / 100%
x=2.7

b)
5 × 1,80zł + 15 × 2,70zł = 9 + 40,50zł = 49,50zł
1 5 1