1 . Przejazd przez Doline Koscieliska dróżką kosztuje 30 zl w jedna strone . W druga strone jest o ⅓ tej ceny tańszy . Ile kosztuje bilet powrotny ? .

2. Najmniejszy oscypek wazy okolo 5 dag i kosztuje 1 zl , wieksze waza po 10 dag , 25 dag i 50 dag . Ile powinien kosztowac kazdy z nich , aby ceny byly proporcjonalne do wagi ? .

pleaseee ;d .

2

Odpowiedzi

2010-02-15T12:34:01+01:00
1.
1/3 * 30=10
30-10=20zł


2.
10dag-2zł
25dag-5zł
50dag-10zł
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T12:38:40+01:00
Ad.1
30 - 3/3
x - 2/3 ( w drugą stronę jest 1/3 tańszy, czyli kosztuje 2/3 ceny)

x= 2/3 × 30
x = 20[zł]

Odp: Bilet powrotny kosztuje 20 zł.

ad.2
5dag - 1zł
10dag - 2zł
25dag - 5zł
50dag - 10zł


4 5 4