Odpowiedzi

2010-02-15T13:06:31+01:00
(x:3) + x + 3 = 163
x/3 + x = 160 II*3
x+3x=480
4x=480
x=120
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T13:36:35+01:00
(x/3)+x+3=163
x/3+x=163-3
x/3+x=160 <-- *3
x+3x=480
4x=480<---- :4
x=120

Ta liczba to 120 ;))
28 3 28
2010-02-15T15:03:57+01:00
X - dzielna
3 - dzielnik
x/3 - iloraz

x/3 + x + 3 = 163 ------> obie strony * 3
x + 3x + 9 = 489
4x = 480 /:4
x = 120
21 3 21