Jaką siłą przyciągała Ziemia Ciebie gdy Byłeś noworodkiem[3,5kg],a z jaką przyciąga Ciebie teraz gdy jesteś dorosłym człowiekiem?

zad2
Kula tocząca się po równi pochyłej zwiększa w ciągu 5s prędkość z 2m/s do 4,5m/s.
Jakie było przyśpieszenie kuli?

3

Odpowiedzi

2010-02-15T12:45:14+01:00
Zad.1
dane:
m=3,5kg
g=9,81m/s2
F=?
F=mg
F=3,5kg*9,81m/s2
F=34,335N

zad.2
t=5s
V1=2m/s
V2=4,5m/s
a=?
a=V2-V1/t
a=4,5m/s-2m/s/5s
a=2,5/5
a=0,5m/s2
1 1 1
2010-02-15T12:45:49+01:00
ZAd 1

Fg= m x g
Fg = 3,5 x 10m/s^2 = 35N
Fg = m( twoja masa) x 10m/s^2 = x

ZAd 2

a = v - vo : t
a = 4,5 - 2 : 5
a = 05 m/s^2
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T12:46:57+01:00
Zad.1

Q=m*g

Q=3,5kg*10m/s2
Q=35N

Q=masa 58 kg*10m/s2
Q=580N

Odp: Gdy byłem noworodkiem ziemia przyciągała mnie z z siłą 35N a teraz z siłą 580N.

Zad. 2

Dane:
ΔV= 4,5 - 2.0 = 2,5
t=5s
___________________
a=?


a=ΔV/t
a=2,5m/5 m/m/s
a=0,5 m/s²

Odp. Przyśpieszenie tego ciała wynosiło 0,5 m/s²
1 1 1