Odpowiedzi

2010-02-15T13:00:08+01:00
13.
7,5m-2m=5,5m - odległość kota do końca dachu

5,5²+3²=x²
jeżeli x wyjdzie więcej niż 6, to znaczy, że pies nie dosięgnie kota

5,5²+3²=x²
30,35+9=x²
x=√39,25
x≈6,26m

Kot może się czuć bezpiecznie.

14.
pierwszy trójkąt:

najpierw obliczymy wysokość tego trójkąta (h):

h²+2²=5²
h²+4=25
h²=21
h=√21

teraz obliczamy y:
√21²+6²=y²
21+36=y²
y=√57

drugi trójkąt:

najpierw obliczymy ten odcinek, który jest na dole obok z (nazwijmy go "a"):
a²+5²=13²
a²+25=169
a²=144
a=12

podstawę tego trójkąta, czyli odcinek a+z=12+z nazwijmy "b":
b²+5²=15²
b²+25=225
b²=200
b=10√2

obliczamy z:
12+z=10√2
z=10√2-12


1 4 1
2010-02-15T13:04:56+01:00
6²=3²+x²
36=9+x²
36-9=x²
x²=27
x=√27 ≈ 5,2

może czuć się bezpiecznie.

--------------------------------------

5²=2²+h²
25=4+h²
h²=25-4
h²=21

h²+6²=y²
21+36=y²
y²=57
y=√57

------------------------------------

15²=5²+z²
225-25=z²
z=√200 = 10√20

13²=5²+k²
k²=144
k=12

z=x+k
x=10√20-12 ≈ 56,7
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:50:44+01:00
Zad. 13
a² + b² = x²
a = 3
x = 6
6² - 3² = b²
36 - 9 = b²
√27 = b
b ≈ 5,2[m]

7,5m - 2m = 5,5m
5,5m - 5,2 = 0,3m
Nawet jeżeli pies wykorzysta pełny zasięg smyczy to będzie go dzieliła od kota odległość 0,3m.

Odp. Kot może czuć się bezpiecznie.

zad.14
Trójkąt I

Najpierw liczymy wysokość pierwszego trójkąta:
5² - 2² = h²
25 - 4 = h²
21 = h²

Następnie wyliczmy y:
21 + 6² = y²
21 + 36 = y²
√57 = y
----------------------------------------------------------
Trójkąt II
Oznaczmy sobie podstawę drugiego trójkąta literką a.
Najpierw liczymy odcinek b. Przyjmijmy, że odcinek b = a - z
13² - 5² = b²
169 - 25 = b²
√144 = b
12 = b

Teraz wyliczmy odcinek a, czyli podstawę naszego trójkąta.
15² - 5² = a²
225 - 25 = a²
200 = a²
10√2 = a

Aby wyliczyć odcinek z należy od odcinka a odjąć odcinek b.
a - b = z
10√2 - 12 = z

Taki wynik możemy zostawić. Chyba, że chcemy wiedzieć w przybliżeniu ile wynosi długość odcinka z.
10 × 1,41 ≈ 14,1
a - b = z
14,1 - 12 ≈ 2,1
2 5 2