1 . Ania ma 14 lat , jej mama 36 , a tata 37 lat . Za ile lat bede mieli razem 114 lat ?
Zapisz rozwiazanie w postaci jednego wyrazenia arytmetycznego .

2. W salonach samochodowych popularne sa oferty sprzedazy samochodow typu ''30 do 70'' , proponujace pierwsza rate w wysokosci 30 % wartosci , a po roku spłate pozostalych 70 % ceny samochodu . Pierwsza rata wynosila 16 410 zl .
Jaka kwote kupujacy bedzie musial zapłacic za rok ? .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T12:53:57+01:00
ZAD.1
(14+36+37)+3*X=114
87+3X=114
3X=27
X=9
Odp. Za 9 lat w sumie będą mieć 114 lat.

Zad.2
x - cena samochodu
30%x=16410
x=54700
70%*54700 = 38290
odp. Po roku należy zapłacić 38290 zł.

3 5 3
2010-02-15T12:54:14+01:00
14+x+36+x+37+x=114
87+3x=114
3x=27
x=9
za 9 lat

30% -> 16410
70% -> x

30%*x=70%*16410
x=(0,7*16410)/0.3
x=38290

druga rata wynosi 38290