Zosia chodziła po łące,
Zbierała kwiatki pachnące.
A Tadek w rogach kwadratu
Położył bukiety kwiatów,
Ostatni bukiet na środku,
I rzekł ? Pozbieraj je kotku!
Zosia przez moment dumała
I krótszą drogę wybrała.
Zastanów się i Ty chwilę:
Którą i krótszą o ile?

2

Odpowiedzi

2010-02-15T13:10:00+01:00
1.10m+10m+10m+1/2*10√2m=(30+5√2)m=37,07m
2.10m+10m+10√2m=(20+10√2)m=(20+10*1,41)m=34,14m

37,07m-34,14m=2,93m
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T13:10:04+01:00
Pierwsza droga:

3*10 + 1/2d = 30 + 1/2d

d - przekątna
d=a√2
d=10√2

30+1/2*10√2=30+5√2

druga droga:

2*10 + d = 20+10√2

porównujemy drogi:

30+5√2 czy 20+10√2

30+5√2≈30+7=37m
20+10√2≈20+14,1=34,1m

37-34,1=2,9m

Wybrała drugą drogę, gdyż była krótsza o ok. 2,9m
1 5 1