Odpowiedzi

2010-02-15T13:36:43+01:00
P=(a+b)*h*1/2
a=12, b=6, d=9 h=?
a-b=a3
12-6=6
a3=a1+a2
a1=3

h2+(a1)2=d2
h2+9=81
h2=81-9
h2=72
h=√36*2
h=6√2

P=(12+6)*6√2*1/2
P=18*6√2*1/2
P=9*6√2
2010-02-15T13:38:40+01:00
P= ½ * (a+b) * h
P = ½ *
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T13:41:30+01:00
Pole trapezu=½h(a+b)

a,b-podstawy trapezu
h=wysokość

Narysowałam trapez i z mniejszej podstawy poprowadziłam 2 wysokości które dzielą dłuższą podstawę (12j) na odcinki 3,6,3
teraz wysokość obliczymy z twierdzenia Pitagorasa
h²+3²=9²
h²+9=81
h²=81-9
h²=72/√
h=√36*2(to jest pod pierwiastkiem)
h=6√2

Teraz możemy obliczyć pole trapezu
P=(12+6)*6√2*½
P=18*6√2*½
P=9*6√2