Odpowiedzi

2010-02-15T13:40:53+01:00
Okulary, lornetka, mikroskop, lupa, teleskop, zwierciadlo
duzo mozna o tym poczytac na wikipedi :)
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T13:42:50+01:00
Aparat fotograficzny-uwiecznienie chwili na zdjęciu,
mikroskop-oglądanie mikro świata
okulary-leczy wady wzroku
kamera-uwiecznianie chwil na taśmie.
i jeszcze takie różne: diaskop, lorneta, peryskop, zwierciadło optyczne itp.
8 4 8
2010-02-15T13:44:14+01:00
Soczewka dwu-wypukła;lupa,mikroskop,rzutniki wszelkiego rodzaju.
Zwierciadło wypukłe:zastosowanie w lusterkach samochodowych:powstaje obraz pozorny,prosty,pomniejszony,
Zwierciadła wklęsłe:zasada działania reflektorów samochodowych;
po odbiciu wiązka promieni rozproszonych,wychodzacych ze źródła światła umieszczonego w ognisku zwierciadła staje się wiązką promieni równoległych,ma to istotny wpływ na natężenie światła.
6 4 6