Odpowiedzi

2009-10-12T18:19:19+02:00
Ciezar ciala o masie 60 kg na ziemi wynosi 600 N
Ciezar ciala o masie 60 kg na ksiezycu wynosi 100N

wzor F = m x a
a = g
F = mg
F1 = 60 kg x 10 m/s^2 = 600 N
F2 = 60 kg x 10 m/s^2 /6 = 100 N

znak ^2 znaczy do potegi drugiej przykladowo x^2 to liczba x do potegi 2(do kwadratu)
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T18:25:37+02:00
M-masa ; g-przyciąganie ziemskie ; gK-przyciąganie Księżyca
g=10N/kg gK=1,7N/kg
Fc=m*g
Fc=10N/kg*60kg
Fc=600N

Fc=m*gK
Fc=1,7N/kg*60kg
Fc=102N
5 4 5
2009-10-12T18:26:07+02:00
Na ziemi
F=m*g
F=60kg*10N/kg
F=600N

Na księżycu
F=m*g
F=60kg*1.66
F=99.6N (ok.100N)
5 3 5