Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób, czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test ?




/ - kreska ułamkowa

Dam naj. Proszę o wszystkie obliczenia. !(układy równań)!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T13:59:16+01:00
X - ilość dziewczat
y - ilość chłopców
x+y = 150 ilość uczniów piszących test

x +y = 150
⅓ x + 2/7 y =46 /*21

x = 150 -y
7x + 6y = 966

x = 150 -y
7(150 -y) + 6y = 966

x = 150 -y
1050 - 7y + 6y = 966

x = 150 - y
-y = 966 - 1050

x = 150 -y
y = -84

x = 150 - 84 = 66
y = 84

x = 66 dziewczat
y = 84 chłopców


Test pisało 66 dziewczat i 84 chłopców


Pozdrawiam ^^
Ps;Jakby jakieś nie jasnści pisz!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T13:59:51+01:00
Dane:
x - ilość dziewcząt
y - ilość chłopców
x+y = 150 ilość uczniów piszących test
Szukane:
Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test ?
Rozwiazanie:
x +y = 150
⅓ x + 2/7 y =46 /*21
x = 150 -y
7x + 6y = 966
x = 150 -y
7(150 -y) + 6y = 966
x = 150 -y
1050 - 7y + 6y = 966
x = 150 - y
-y = 966 - 1050
x = 150 -y
y = -84
x = 150 - 84 = 66
y = 84
x = 66 dziewcząt
y = 84 chłopców
Odp Test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców.

Test pisało 66 dziewczat i 84 chłopców