Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T09:36:20+02:00
2Pp=50√3
Pp=25√3

Pp=(a²√3):4
(a²√3):4=25√3 /:√3
a²=100
a=10

Pb=3ah
330=3ah
330=3*10h
h=11

V=2Pp+Pb
V=50√3+330
3 1 3
2009-10-13T09:40:21+02:00
Pole podstawy to pole trojkata rownobocznego, czyli P= a^2 √3/4, pdstawy sa 2 czyli 2a^2 √3/4= 50√3 cm^2, stad wyliczamy a (krawedz podstawy) a^2=50√3 : 2√3/4, stad a^2=100, czyli a=10.

pole powierzchni bocznej
P=3 a*H, bo sa 3 sciany prostokatne

czyli 3 a*H=330, wstawiamy za a=10 i mamy 30H=330, stad H=11

objetosc V= Pole podstawy *H
V= 25√3*11= 275√3
5 3 5