Dane sa trzy odcinki od długościach x,y i z. Sprawdź, czy z tych odcinków można zbudować trójkąt. Jeśli tak, to sprawdź, czy jest to trójkąt prostokątny.
a) x = 5, y = 2, z = 2
b) x = pierwiastek z trzech, y = pierwiastek z siedmiu, z = pierwiastek z 10
c) x = 5, y = 4, z = 2
d) x = 3 pierwiastki z 2, y = pierwiastek z 5 +2, z = pierwiastek z 5 -2

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:11:30+01:00
Żeby z odcinków zbudować trójkąt, to suma 2 długości odcinków musi być większa od długości 3. odcinka
Trójkąt jest prostokątny, gdy spełnia warunek a² + b² = c², gdzie c to najdłuższy bok.

a) 2 + 2 < 5 - nie można zbudować trójkąta
b)√3 + √7 < √10
c)2 + 4 > 5
5+4 > 2
5 + 2 > 4 Można zbudować trójkąt
a² + b² = c²----> 4 + 16 ≠ 25 nie jest to trójkąt prostokątny

d) (√5 + 2) + (√5 - 2) > 3√2 Można zbudować trójkąt
a² + b² = c² ------> (9 + 4√5) + (9 - 4√5) = 18 = 3√2
Jest to trójkąt prostokątny.
1 5 1
2010-02-15T14:20:09+01:00
A) nie jest prostokątny
b)jest prostokątny
c)nie jest prostokątny
d)nie jest prostokątny
1 5 1