Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:17:37+01:00
X-wiek taty
y-wiek bartka

x=3y
x+10=2(y+10)

3y+10=2(y+10)
3y+10=2y+20
y=10

x=3*10=30

Odp. tata ma30 lat, a bartek 10 lat
2 3 2
2010-02-15T14:23:46+01:00
Y - wiek taty Bartka
x - wiek Bartka

y=3x
y=2x+10

y=3x
3x=2x+10/ -2x

y=3x
x=10

y=3*10=30
x=10

Odp: Tata Bartka ma teraz 30 lat a Bartek 10 lat. Za 10 lat tata Bartka będzie miał 40 lat a Bartek 20lat.

ps. naj rozwiązanie? ;)
pozdrawiam
1 5 1