Prace serca mozemy kontrolowac badajac tetno.Mozemy to zrobic przykładając opószki palców do przedramienia-tuż pod dłonia.Tętno dziecka w wieku 10-15 lat wynosi średnio 95 uderzen na minutę,tętno niemowlęcia jest o 25 uderzen większe,a tętno dorosłego czlowieka jest o 50 uderzen mniejsze niżniemowlęcia.

a) Oblicz tetno niemowlęcia i doroslego czlowieka?
b) ile uderzen wykonuje twoje serce w ciągu doby?

nie jestem pewna czy dobrze to zrobilam i chce sie upewnic:)
mam 15lat..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:18:12+01:00
95 uderzen na minutę-tętno dziecka w wieku 10-15
95+25=120 - uderzen na minutę-tętno niemowlęcia
120-50=70-tętno dorosłego czlowieka

a)
tetno niemowlęcia - 120uderzen na minutę
doroslego czlowieka - 70uderzen na minutę
b)
95 uderzen na minutę
24*60=1440
1440*95=136800
moje serce wykonuje 136800 uderzen na minutę
2010-02-15T14:23:12+01:00
A)10-15l=95
n=95+25=120
d=120-50=70
b) 24*60=1440
95*1440=136800
Odp: Tętno dorosłego człowieka wynosi 70 uderzeń na minutę, a niemowlęcia 120 uderzeń na minutę.
Moję tętno wykonuje 136800 uderzeń w ciągu doby.