Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:40:02+01:00
Berberys zwyczajny
1.rodzaj korzenia
-palowy system korzeniowy
2.rodzaj łodygi
-łodyga zielona
3.rodzaj liści
-kolce (funkcje obronne)
4.rodzaj kwiatu lub kwiatostanu
-kwiatostan: grono, (rodzaj kwiatu chyba obupłciowe)
5.sposób zapylania
-Wiatropylność- przenoszenie pyłku przez wiatr
Owadopylność - przenoszenie pyłku przez owady
Zoochoria-wodopylność - przenoszenie pyłku przez wodę
6.rodzaj owocu
-owoc pojedynczy, mięsisty
7.sposób rozsiewania
-owoce rozprzestrzeniane przez zwierzęta

Pozdrawiam mam nadzieję, że pomogłam.
Czekam na Naj
1 5 1
2010-02-15T14:42:49+01:00
Owoc
Jajowaty, podłużny albo cylindryczny, jest wielonasienną, lśniąco czerwoną jagodą.
Kwiaty
Pachnące, żółte z trzema płatkami korony wykształconymi jak działki kielicha i z sześcioma miodnikami wyglądającymi jak płatki korony, zebrane w zwisające grona o długości do 5 cm. Kwitnie w maju i czerwcu.

3 2 3