Odpowiedzi

2010-02-15T14:25:48+01:00
Znajduje się na północy a.półn. Od wschodu graniczy z oceanem atl, od zachodu oceanem spokojnym. Od południa z USA. Od północy z arktyka lub oceanem arktycznym. jest tam nieduzo ludzi (jak na tak duzą powierzchnie), ale ma baardzo duża powierzchnię. flaga jest biało czerwona w pionowe pasy, na środku jest liśc klonu. nie jest to wg mnie tak bardzo ważne państwo, bo duzo się o nim nie mówi. teraz odbywaja się tam igrzyska (w vancouver). mówi sie tam po angielsku. Jest tam monarchia. to tyle co wiem
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:36:12+01:00
Kanada, Canada
Obszar: 9 976 139 km²
Liczba ludności: 28 821 tys. (1996), 3 osoby/km²
Stolica: Ottawa
Data uzyskania niepodległości: 1 VII 1867
Ustrój polityczny: federacyjne państwo parlamentarne, monarchia konstytucyjna w ramach Wspólnoty Narodów
Podział administracyjny: 10 prowincji i 2 terytoria
Grupy narodowościowo-etniczne: Kanadyjczycy pochodzenia brytyjskiego (41%), francuskiego (27%), pochodzący z innych krajów europejskich, m. in. Niemiec, Włoch, Ukrainy, Polski (20%), Azjaci i Afrykanie (10%), Indianie i Eskimosi (2%)
Języki urzędowe: angielski i francuski
Religie: katolicy (46%), członkowie Zjednoczonego Kościoła Kanady (17%), anglikanie (12%), prezbiterianie (3%), luteranie (2%), baptyści (2%), wyznawcy judaizmu (1%), prawosławni (1%), bezwyznaniowi (7%), pozostali (9%)
Analfabetyzm: 3% ludności powyżej 15 lat
Przyrost naturalny: 0,6%
Przeciętna długość życia: 79 lat (mężczyźni 76 lat, kobiety 83 lata)
Główne miasta (liczba mieszkańców w tys.): Montreal (1120), Calgary (725), Toronto (655), Winnipeg (621), Edmonton (620), Vancouver (481), Hamilton (323), Ottawa (319), London (310), Kitchener (169), Quebec (169)
Ludność miejska: 77%
Struktura użytkowania ziemi: grunty orne 9%, użytki zielone 3%, lasy 45%, wody 8%, pozostałe 35%
Struktura zatrudnienia: rolnictwo 4%, przemysł 22%, usługi 74%
PNB na 1 mieszkańca: 19 600 USD
Zadłużenie: 293 mln USD
Jednostka monetarna: 1 dolar kanadyjski = 100 centów
1 5 1