W trójkącie ABC kąt wewnętrzny przy wierzchołku B jest o 20 stopni większy od kąta przy wierzchołku A a kąt wenwnętrzny przy wierzchołku C jest o 10 stopniwiększy od kąta przy wierzchołku A .oblicz miary kątów wewnętrznych w tym trójkącie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:29:03+01:00
Kąt a - x =50
kat b x+20 =50+20=70
kat c x +10 =50+10=60

x+x+20+x+10=180
3x+30=180
3x=180-30
3x=150/:3
x=50
6 4 6
2010-02-15T14:31:35+01:00
20+10=30stopni
(180-30):3=150:3=50stopni
Kąt przy wierzchołku A= 50 stopni
Kąt przy wierzchołku B=50+20=70 stopni
Kąt przy wierzchołku C=50+10=60 stopni
3 3 3
2010-02-15T14:33:22+01:00
Masz wszystko w załączniku. Pięknie rozpisane.
Jestem naj ;P
1 4 1