Na życie na lądzie wpływa wiele czynników. Spośród podanych wybierz dwa główne, które decydują o występowaniu organizmów w środowisku lądowym. Uzasadnij swój wybór.

Czynniki warunkujące życie na lądzie:
1) Dostępnośc pokarmu
2) Tempratura
3) Światło
4) Wiatr
5) Zawartośc soli mineralnych
6) ilośc i dostępnośc wody
7) Zawartośc dwutlenku węgla
8) Podłoże
9) Zawartośc tlenu

Za najlepszą dam naj
Za skopiowaną zgłoszę jako nieprawidłową

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:44:43+01:00
Ważna jest dostępność do pokarmu i wody, ponieważ bez odpowiedniego pożywienia żaden organizm nie przetrwa długiego czasu.
25 3 25
2010-02-15T15:03:20+01:00
1)swiatlo -bez swiatla nie ma zycia,w ten sposob organizmy zdobywaja pokarm.2)tlen-jest bardzo potrzebny do fotosyntezy.Masle ze pomoglam za to zadanie dostalam 5.Pozdrawiam.
37 3 37