Odpowiedzi

2010-02-15T14:48:47+01:00
A)
2x+3x+4x=180
9x=180
x=20
1. 2x=2*20=40
2. 3x=3*20=60
3. 4x=4*20=80

b)
x-wiek wujka
y-wiek mackia

x+y=66
x+3=3(y+3)

x=66-y
66-y+3=3y+9
69-y=3y+9
4y=60
y=15

x=66-15=51

Odp.Wujek ma 51 lat, a Maciek 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:49:31+01:00
2x +3x +4x=180
9x=180
x=20

2*20=40stopni
3*20=60
4*20=80

2
x=maciek
y-wujek
x+y=66
y+3=3(x+3)
x=66-y

y+3=3x+9
y+3=3(66-y)+9
y+3=198-3y+9
4y=204
y=51

x=66-51=15
maciek ma 15 lat a wujek 51
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T14:52:36+01:00
Tego pierwszego nie wiem ale to 2 jest łatwe
Dane:
maciek x= 15
wujek x= 51
razem = 66 lat

66+6=72 72:4=18
18*3=54 54+18=72

18-3=15 54-3=51