Uzupełnij zapis słowny przebiegu reakcji wymiany:
a)tlenek miedzi (||) + ......... ---> ......... + tlenek węgla(||)
b) tlenek węgla (||) +......... ----> tlenek wapnia + węgiel
c) .......+........... ----> chlorek potasu+glin
d) tlenek żelaza (||) + węgiel --> ........+.........

Proszę o pomoc!

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T14:46:34+01:00
A)tlenek miedzi (||) +węgiel. ---> miedź + tlenek węgla(||)
b) tlenek węgla (||) +wapń ----> tlenek wapnia + węgiel
c) chlorek glinu+potas ----> chlorek potasu+glin
d) tlenek żelaza (||) + węgiel -->tlenek węgla(II)+żelazo
1 5 1
2010-02-15T14:46:33+01:00
A)tlenek miedzi (||) + węgiel ---> miedź + tlenek węgla(||)
b) tlenek węgla (||) + wapń ---> tlenek wapnia (||)+ węgiel
c) chlorek glinu + potas ----> chlorek potasu+glin
d) tlenek żelaza (||) + węgiel --> tlenek węgla (||) + żelazo

Pozdrawiam..
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:48:45+01:00
A) tlenek miedzi(II)+ wegiel (IV)=miedz(II)+ tlenek wegla(II)
b) tlenek wegla(II)+wapn(II)=tlenek wapnia+wegiel
c)chlorek glinu+ potas= chlorek potasu + glin
d)tlenek żelaza(II)+wegiel=tlenek wegla+ zelazo(II)
1 5 1