Odpowiedzi

2010-02-15T14:50:34+01:00
A - długość prostokąta
b - szerokośc prostokąta
2(a + b) = 24
a + b = 12
a - 2 = b + 2
a + b = 12
a - b = 4
dodajemy stronami
a + a + b - b = 12 - 4
2a = 8
a = 8/2 = 4
a + b = 12
4 + b = 12
b = 12 - 4 = 8
odp
a = 4
b = 12
3 2 3
2010-02-15T14:51:41+01:00
Skoro obwód prostokąta ma 24 cm, to po odjęciu 2 i dodaniy 2 utworzy się kwadrat, który też będzie mał 24 cmm, nalezy 24 podzielić przez 4 ( bo tyle ma ścian kwadrat) i mamy 6 cm. dł boku wynosi 6 cm
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:52:15+01:00
To zadanie rozwiązuje układem równan:

x-krótszy bok rpostokąta
y-dłuższy bok prostokąta
2y+2x=24
y-2=x+2

2y+2x=24
y=x+2+2

2(x+4)+2x=24
2x+8+2x=24
4x=24-8
4x=16|:4
x=4

y=4+2+2
y=8

odp.Długości boków tego prostokata to 4 i 8.
9 3 9