Odpowiedzi

2010-02-15T14:55:47+01:00
Podkreślaj sobie te same wyrażenia podobne (czyli np. kombinacje liczb i liter :xy+2xy=3xy albo same litery: x+x=2x). jeśli nie szkoda Ci czasu, to możesz przepisać je pod spodem tak, żeby podobne były obok siebie i dopiero wtedy redukować. Jeśli masz liczbę przed nawiasem (albo literę) to mnożysz przez nią wszystkie wyrażenia z nawiasu. poza tym poćwicz na przykładach, które robiliście w szkole i zobacz, czy wychodzi Ci to samo ;D powodzenia jutro, mam nadzieję, że pomogę ;d
31 3 31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T14:59:53+01:00
Najpierw redukujesz aby obliczyc wlasnosc tak jest lepiej
2x+5v+5x+2v= ktore sa podobne?? 2x i 5x sa to wyr podobne i pozostale sa do siebie podobne.
czyli
2x+5v+5x+2v=2x+5x(+ bo przed 5v jest plus)+5v+2v=(i dodajesz) 7x+7v i juz sie nie da bo nie ma wyr podobnych:)
i jak mam
7x+7v dla x=5 v=2
to bedzie
7razy5 + 7razy 2 ( litery zastepuje liczba) = 35+14
jak jest 2x to jezeli nie ma zadnego znaku to wtedy jest razy :)
mysle ze pomoglam i naj:)
51 4 51