Odpowiedzi

2010-02-15T15:03:04+01:00
- brak układu pokarmowego i oddechowego
- przeprowadza fermentacje
-okryty jest oskórkiem która chroni go przed strawieniem
- narządy czepne
-ogromne możliwosci rozrodcze
3 4 3
2010-02-15T15:07:08+01:00
- Przyssawki (na główce),haczyki
- nabłonek odporny na enzymy trawienne
- brak układu pokarmowego
- wytwarzanie dużych ilości jaj
- obojniactwo
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T15:09:43+01:00
-płaskie ciało:przez to zajmują mało miejsca w jelicie
-ciało okryte oskórkiem:z jednej strony chroni pasożyta przed strawieniem przez soki trawienne żywiciela a z drugiej umożliwia wchłanianie pokarmu, w którym tasiemiec jest zanurzony
-przyssawki i haczyki:sprawiają, że zwierzęta te są bardzo mocno przytwierdzone do ścianki jelita
-brak przewodu pokarmowego:każdy człon pobiera strawiony przez żywiciela pokarm bezpośrednio z otoczenia
-obojnactwo:wytwarza komórki rozrodcze damskie i męskie
-samozapłodnienie:jego plemniki zapładniają wytworzoną przez niego komórkę jajową
-ogromna rozrodczość:zapewnia ciągłość gatunku stwarzając dla zwierząt i człowieka ogromne ryzyko zarażenia.
8 3 8