Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T15:12:18+01:00
A 5x=3y-0.5
b -1/2x=2.5-(-1/2y)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T15:13:36+01:00
1) {6(x+y)=10y
{y-x=0,5

{6x+6y=10y
{y=x+0,5

{6x=4y
{y=x+0,5

{6x=4x+2
{y=x+0,5

{x=1
{y=1,5



2)
{x/2=y/3 /*6
{x+2,5=y

{3x=2y
{y=x+2,5

{3x= 2x+5
{y=x+2,5

{x=5
{y=7,5


2010-02-15T15:23:35+01:00
6(x+y)=10y
y-x=0,5

6x+6y=10y
y-x=0,5

6x=10y-6y /:6
y-x=0,5

x=2/3y
y-2/3y=0,5

x=2/3y
1/3y=0,5 /:1/3

x=2/3y
y=1,5

x=1
y=1,5

b)x/2=y/3 /*6
x+2,5=y

3x=2y /:3
x+2,5=y

x=2/3y
2/3y+2,5=y

x=2/3y
-1/3y=-2,5 /:(-1/3)

x=2/3y
y=7,5

x=5
y=7,5