Dom pana Nieostrożnego i supermarket znajdują się na teranie zabudowanym.Dopuszczalna prędkośc na tym terenie wynosi 50km na godzinę.Pan Nieostrożny odległość od domu do supermarketu wynosząca 10km pokonał w ciągu 10 minut.Czy złamał przepisy ruchu drogowego?


Proszę o wszystkie obliczenia;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T15:12:44+01:00
50 km/h czyli w ciągu 10 min(1/6 godziny) mozna przejechać
1/6*50=8 i 1/3 km
pan nieostrozny przejechał 10 km, więc tak, przekroczył przepisy drogowe
2010-02-15T15:17:13+01:00
S=10km
t=1/6h
Vśr= 10km;1/6h
Vśr=59km/h
Pan nieostrożny przekroczył prędkośc o 9km/h
2010-02-15T15:28:20+01:00
10 minut = 1/6 godziny

V = 10 : 1/6 = 10 * 6/1 = 60 km/h

60> 50 złamał więc przepisy

Odp. Pan nieostrożny złamał przepisy.